top of page
  • Yazarın fotoğrafıayfer6

E-ticaret Sitelerinde En Sık Yapılan 10 Hata

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi ve Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, vatandaşı e-ticaretten soğutan, e-ticaret sitelerinin sürekli olarak yaptığı hataları 10 maddede sıraladı.

Kullanıcıları e-ticaretten uzaklaştıran 10 hatanın olumsuz sonuçlarının sadece bu hataları kullanan site için değil, aynı zamanda tüm sektörü de etkileyebileceğini vurgulayan Çiğdemli, “Bu çağda bir hizmetin teknolojik anlamda en iyisini gören bir insan, eski teknoloji hizmetlere tahammül edemez hale geliyor. Dijital dönüşümün başat sektörlerinden olan e-ticarette bu durum daha da önemli hale geliyor. Bir e-ticaret sitesinin altyapısını daima son teknolojiye göre güncellemesi şart. En az teknoloji kadar önemli diğer bir konu da müşteri deneyimidir” ifadelerini kullandı.


1- Sürekli Bildirim Göndermek


E-ticaret sitelerinin, yeni müşteri kazanmak veya mevcut müşterilerine daha fazla satış yapmak için sık sık e-posta, mesaj atması müşteriyi siteden uzaklaştıracak. Potansiyel müşteri sürekli kendini hatırlatan markadan rahatsız olacak ve alışverişini azaltacak. Bu yüzden e-ticaret siteleri kendi müşterilerine dahi ayda birkaç seferden fazla e-posta veya mesaj göndermemelidir. Siteye sadık olan ve varsa uygulamasını indiren kullanıcılara bile haftada birden çok bildirim gönderilmesi müşteriyle site arasına mesafe koyacak.


2- Kaotik Arayüz


E-ticaret sitesinde kaotik bir ortam varsa müşterinin gözünü yoracak görseller, renkli kutular yer alıyorsa kullanıcı herhangi bir ürünü satın almadan siteden ayrılacak. Kullanıcılar ödeme adımlarında çok fazla beklemeyi sevmezler ve birçok müşterinin ürünü tam alırken ödeme esnasında vazgeçtiği görülür. Bu yüzden sitenin hızının zayıf olmaması ve kullanıcıyı ödeme adımından soğutmaması gerekir. Mobilden giren müşterilerin sitede daha çok kalabilmesi için ekranın mobile uygun olması önemli. Aksi halde kullanıcılar siteden erken vakitte çıkacak ve herhangi bir satın alma işlemi gerçekleşmeyecek.


3- Gereksiz Bilgi Talebi


E-ticaret sitesine üye olma ve ödeme adımları çok uzun olmamalı. Kullanıcı hakkında gerekli olan e-posta adresi, cep telefonu, şifresi ve adresi bilgileridir. Bunlardan fazla istenilen bilgiler kullanıcıda, siteye karşı güven sorunu oluşturacak. Bazı sitelerde hala kaydet özelliği bulunmuyor. Hızlılığı ve rahat olmasıyla bilinen e-ticarette kullanıcıların her seferinde aynı bilgileri girmesi onları bu durumdan bezdirir ve siteden uzaklaştırır.


4- Kötü Kargo


E-ticaret kullanıcısı için kargo en önemli unsurlardan birisi. Kargo ne kadar hızlı ve ücreti ne kadar düşükse müşteri o siteden daha fazla alışveriş yapacak. Teslimat tarihinde ürünün müşteriye ulaşmaması kullanıcıyı siteden uzaklaştırıcı bir güçtür. Alışveriş tamamlandıktan sonra ödeme kısmında kargo bedeli de gösterilmeli, müşterinin aklında şüphe oluşturacak hiçbir bırakılmamalı.


5-Kalitesiz Fotoğraf


Online alışveriş yapan müşterinin satın aldığı ürün, satın almaya karar verdiği görselle aynı olmalı. Görselde şahane gösterilip eline ulaştığında ise fotoğrafıyla alakalı olmayan ürün olmamalı. Böyle bir durumda müşterinin e-ticaret sitesine karşı güveni azalacak ve e-ticaret alışkanlığını azaltacak. Müşteriyi hayal kırıklığına uğratan bu durumlarla karşılaşmamak için ürünün birkaç açıdan belirgin şekilde fotoğrafının çekilmesi gerekir.


6- Özensiz Ürün Açıklaması


Ürünle ilgili en önemli bilgilerin ürün açıklaması kısmının ilk üç cümlesinde yer alması gerekir. Çünkü çoğu insan uzun açıklamaları okumaktan kaçar. Tüm açıklamayı detaylı şekilde okuyacak olan müşteriler de olabildiği için tüm metin özenli bir şekilde açıklanmalı.


7- Yanlış Reklamlar


Reklamların müşteriye doğru entegre edilmiş olması gerekir. Müşterinin aylar öncesinde araştırmış olduğu veya aldığı ürünün sürekli başka siteler içerisinde reklam olarak çıkması müşteriyle site arasına mesafe koyacak. Diğer sitelerde yapılacak olan reklamların müşterinin güncel ihtiyaçları doğrultusunda olması gerekir.


8- Çalışmayan Butonlar


Site içerisindeki tüm butonlar çalışıyor ve kolay kullanılabiliyor olmalı. Sepete ürün ekleniyorsa o ürünün sepette olduğunu gösteren bir buton olmalı, böyle bir buton olmadığı durumda müşteri farkına varmadan aynı üründen sepete çok fazla ekliyor. Geri gelme butonu da kullanışlı olmalıdır. Örneğin bir ürün incelemesi yapılıp geri dönülmek istenildiğinde kalınan yerden devam edilmeli ancak birçok site bu aşamada ana sayfaya yönlendiriyor. Ve kullanıcının aynı yerlere tekrara girmesini istiyor. Bu olayda kullanıcıyı siteye karşı soğutuyor.


9- Ulaşılmayan Müşteri Hizmetleri


Kullanıcı ürünle veya alışveriş süreciyle ilgili daha fazla bilgi almak istediğinde sitenin müşterine ulaşamazsa siteye olan güveni bir kez de burada sarsılır. E-ticaret sitelerinin müşteri hizmetlerine çok daha fazla önem veriyor olması gerekir.


10- Belirsiz İade Politikası


İade politikası internetten alışverişin en önemli kuralı. Kullanıcıya ürünün hangi koşullarda iade edilebileceği bilgisi ayrıntılı bir şekilde verilmeli.


Dijital pazarlama, e-ticaret ve sosyal medya konularında daha fazla yazı için www.dijitalyol.com adresini ziyaret ediniz.

0 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page