Dijital dünya birçok zengin fikir ve ilham içeriyor ama yeni bir girişimci adayı olarak nereden başlayacaksınız? Amaçsızca online arama yapmak iş sürecinizde size hiç ummayacağınız kadar zaman kaybettirecektir, bu yüzden size yön verecek ve e-ihracat satışına başlamanıza yardımcı olacak en iyi kaynakların bir listesini derledik.
Bu yayında listelenen tüm kaynakları incelerken, iki şeyi göz önünde bulundurmak büyük önem taşıyor:
a) Yeni ürün fikirleri ararken, ürünlerin ötesine baktığınızdan emin olun.
Klişe gelebilir ama önceki yazılarda da anlattığımız gibi , en yaygın ve popüler ürün kategorilerinde yoğun bir rekabet var. Farklı veya benzersiz bir açı seçmek, başarınız için etkili olabilir. Sadece ürünlere bakmamaya çalışın, ürün kategorisindeki potansiyeli arayın. Yeni pazarları, yeni özellikleri ve ürünleri kullanmanın yeni yollarını düşünün.
b) Daha küçük ürün kategorilerine ve nişlere bakmaktan korkmayın.
Bir niş grubu daha az potansiyel müşterileri olan daha büyük bir kategorinin daha küçük bir alt kümesi olsa da , daha az rakip ve daha hedefli bir kitle aracılığıyla bunu telafi ediyor. Daha az rekabet, Google‘ın zirvesine ulaşmayı kolaylaştırıyor ve genellikle müşterilerinize reklam vermek için daha uygun maliyetli ve verimli oluyor
Bu yazıda, satan ürün bulma ilhamı ve fikirleri aramak için en iyi yerler hakkında ayrıntılara geçeceğiz. Aramanızı başlatmak için bazı geniş fikirlerle başlayacağız ve daha sonra da
daha spesifik kaynaklara ulaşacağız.
Bu yazıyı ve kaynak listesini incelerken, tüm fikirlerinizi kâğıt üzerinde yakalamak daha sağlıklı sonuçlar getirecektir. Beyin fırtınasında çıkan tüm fikirlerinizi kaydettikten sonra, onlara daha sonra geri dönüp hayata geçirebilme potansiyelleri için değerlendirme yapabilirsiniz.
1. Sahip Olduklarınızla Başlayın
İnternetin derinliklerini iş fikirleri ve dünyadaki ürün ve niş fikirler için araştırmaya başlamadan önce, sahip olduğunuz fikirlerle başlamak her zaman en iyisidir. Belki de yıllardır sahip olduğunuz bir ürün veya fikir. Belki de bilgisayarınızda yazılmış bir klasörde oturan yarı yazılı bir iş planı var. Önceden bir noktada takılmış olsanız bile, yeni bir bakış atmaya ve güncel donanımınızla incelemeye değer.
İnternet iş fikirleri listenizi yaparken dikkate almanız gereken birkaç soru:
Hangi ürünlere, nişlere veya sektöre özellikle tutku veya ilgi duyuyorsunuz?
Hangi ürünler, nişler veya endüstriler arkadaşlarınızın ilgi alanı?
Hayatınızda gündelik olarak sorun yaşadığınız noktalar neler?
2. Online Tüketici Trendleri
İlk bakışta klişe gibi görülse de bazen hiç umulmadık sonuçlar almanız için tüketici trendlerini takip etmelisiniz. Trend yayınlarının ardından, tüketici ürünlerinin gittiği yönünü ve diğer girişimcilerin piyasaya sunduğu fikirleri anlamaya başlaycaksınız. Bu yayınları takiben, daha önce bilmediğiniz yeni ürün kategorilerine ve sektörlerine de göz atabilirsiniz. Trendin ardından, e-ticaret işiniz için yeni ürünleri, hizmetleri ve deneyimleri hayal etmenize yardımcı olabilirsiniz.
Aşağıdaki platformlarda trend ürünleri ve servisleri inceleyerek ilham alabilirsiniz
TrendWatching: TrendWatching, dünyayı en çok gelecek vadeden tüketici eğilimleri ve analizleri için tarayan bağımsız bir trend firmasıdır. TrendWatching’in dünya çapındaki trendleri bildiren Londra, New York, São Paulo, Singapur, Sydney ve Lagos gibi profesyonellerden oluşan bir ekibi var.
Trend Hunter : Trend Hunter, dünyanın en büyük, en popüler trend topluluğudur. 137.000 üyeden oluşan bir ağ ve 3.000.000 hayranı tarafından körüklenen Trend Hunter, girişimci adaylar ve merak uyandıran meraklıları için bir ilham kaynağı.
Trend Hunter’ın kurucusu Jeremy şöyle diyor: “Birçoğumuz gibi ben de bir girişimciydim, ama neyi takip etmek istediğimi bilmiyordum. Kariyerimi seçtiğimi düşündüm. ama yıllar süren araştırmalardan sonra, hala ilham almak için avlanıyordum. O zamanlar Trend Hunter’a başladım, burası fikirleri paylaşma ve ilham alma konusunda sabırsızlıkla meraklı insanlar için bir yer. “
PSFK: PSFK, “perakende, reklam ve tasarımda yeni ürünler, hizmetler ve deneyimler geliştirdikçe yaratıcı profesyonellere ilham veren bir iş zekası platformu”. Araştırma temelli tüketici eğilimlerini ve anlayışlarını analiz ediyor.
3. Sektör Liderleri
Endüstrinin veya nişin içinde bulunduğunuzu biliyorsanız, sektördeki etkileyicileri keşfetmek için çeşitli araçlar kullanabilirsiniz. Sosyal medyadaki doğru insanları takip etmek, bilmedeki insanlardan sürekli olarak özenle seçilmiş bir içerik akışıyla yeni fikirlere ilham vermeye yardımcı olabilir. Fırsatları ortaya çıkarmak size kalmıştır.
Belirli bir sektör veya niş için çevrimiçi olanları keşfetmek için kullanabileceğiniz birkaç çevrimiçi araç vardır:
4. Ürün ve trend keşif siteleri
Ürün inceleme ve keşif siteleri de ürün ve internet iş fikirleri için harika bir kaynak olabilir. Uncrate (erkek ürünleri) ve AHALife (lüks ürünler) gibi siteler, her gün yeni seçilmiş ürün trendlerini görmenin harika yolları. Yeni ve ilginç ürünlere yeni bir bakış atmaktan ziyade, ilham almanın daha iyi bir yolu, diğer girişimcilerin pazara getirilmesidir.
Başlamak için popüler tüketici ürün bloglarından sadece birkaç örnek:
Sadece büyük ve popüler sitelere bakmayın, aynı zamanda niş yorum sitelerini de keşfedin. Özellikle hedef aldığınız ürün türlerini ve nişleri göz önünde bulundurun ve bu nişlerdeki tüketici ürünü inceleme bloglarını arayın.
5. Sosyal Keşif Siteleri
Polyvore ve benzeri platformlar, niş fikirler için bir altın madeni olabilir. Görüntülerin çoğu ilginç, yeni ve trend olan işletmeler ve tüketici ürünleri içeririyor. Niş segmentlerde daha önce dikkatinizi çekmeyen bir pazar varsa, bu sizin ilk ipucunuz olabilir ve eticarete uyarlamak için değerlendirme yapabilirsiniz.
İş fikirlerine ilham verebilecek daha büyük sosyal platformların bazıları ise şöyle :
Polyvore : Polyvore, sevdiğiniz şeyleri keşfetmenin ve alışveriş yapmanın bir yoludur. Polyvore’un küresel topluluğu, web üzerinde paylaşılan 80 milyondan fazla kolaj benzeri “setler” yarattı.
Fancy : Yeni trendler keşfedin ve en sevdiğiniz keşifleri tüm arkadaşlarınızla paylaşın.
Wanelo : Wanelo kendini, tüm dünyadaki alışveriş döngüsü için bir topluluk platformu olarak tanımlar, ürün ve mağazaları bir araya getirerek Pinterest benzeri bir ürün gönderme hizmeti sunar. Trend olan insanlara göz atarak başlayabilirsiniz .
Wishlistr : Wishlistr, istediğiniz ürünleri toplamanın, organize etmenin ve izlemenin yanı sıra bu listeyi başkalarıyla paylaşmanın bir yoludur. Bugüne kadar 9 milyondan fazla “istek” listelenmiştir.
6. B2B Toptan Pazar Yerleri
Ürün fikirlerini kaynağından daha iyi bir şekilde almak için daha iyi bir yol var mı? Bu bir süredir e-ticaret girişimcileri arasında popüler bir seçenek. Toptan ve üretici kaynak siteleri sizi binlerce potansiyel ürün fikrin bırakır. Mevcut ürün miktarıyla boğulmamaya dikkat edin, bu yüzden yavaşlayın ve dikkatlice gezinin.
Alibaba : Alibaba, Amazon ve eBay ile dünyanın en büyük e-ticaret şirketlerinden biridir. Platform, tüm dünyadaki tüketicileri Asya’dan toptancılar ve üreticilerle buluşturuyor. Yüz binlerce ürünle, Alibaba’da bulamayacağınız bir şey yok.
Genel olarak Alibaba’nın en büyük çevrimiçi toptan satış ve üretici veritabanı olduğu kabul edilmekle birlikte, Alibaba’ya benzeyen ve ilham almak ve ürün fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz birçok başka site bulunmaktadır.
Oberlo : Shopify’a ait bir pazar yeridir. Bu sistemde tedarikçiler, otomatik sipariş getirme hizmetleri sağlamakta, bu yüzden birçok girişimcinin Shopify’da neleri satacağına karar vermesi için popüler seçenekler sunar. Siz de nelerin mevcut olduğuna göz atın ve kendi fikirlerinizi oluşturmanıza yardımcı olmak için Oberlo’nun trend ürünlerini inceleyin.
Diğer B2B toptan satış pazarları:
7. Online Tüketici Pazarları
Ürün fikirleri için başka bir zengin kaynak ise çevrimiçi tüketici pazarlarıdır. Bu nedenle, aramaya popüler ve trend olan bazı öğelerle başlamak isteyebilirsiniz.
eBay: eBay, en büyük çevrimiçi açık arttırma sitesidir. EBay’de en popüler ürün kategorilerini bulmak için eBay Market Research’ü kullanabilirsiniz .
Amazon: Amazon, en büyük internet perakendecisidir. Amazon Best Sellers , Amazon’un satışa dayalı en popüler ürünlerini gösterir. Amazon Movers & Shakers, son 24 saat içinde satış sıralamasında en büyük artışları sergileyenleri gösterir. Her ikisi de saatlik olarak güncellenir.
Kickstarter: Kickstarter en büyük kitle fonlama sitesidir. Kickstarter Discover ile tüm projelere, popülerliğe, finansmana, personel seçimine ve diğer birçok seçeneğe göz atabilirsiniz .
Etsy: Etsy el yapımı ürünlerin sergilendiği bir pazar yeridir. En popüler listeleri bulmak için trend olanlara bakagilirsiniz .
AliExpress: AliExpress Popüler ve en çok satın alınan ürünleri ortaya çıkarır.
Jet: Jet, büyümeye devam eden bir başka internet perakendecisidir. Her ürün kategorisinde, toptan satış için olan en iyi satıcılar listesi bulunur.
8. Sosyal Forum Toplulukları
Reddit, en büyük sosyal medya haber toplayıcılarından biridir. Kendini internetin ön sayfası olarak tanımlar ve muazzam derecede etkilidir. Reddit, farklı konulara ve ilgi alanlarına hitap eden alt bölümler veya nişler olan binlerce “alt grup”a sahiptir. Bir sonraki ürününüz veya iş fikriniz için birçok ilham kaynağı bulabileceğiniz bir fikir deposudur.
Üstelik, belli bir endüstri, niş veya ürün kategorisi için bir fikriniz varsa, bir aramaya ve aktif olarak bir parçası olmak için uygun bir alt topluluk bulmanız da mümkün.
Fikirlerle dolu birçok ürün odaklı alt bölümler de vardır.
İşte birkaç örnek:
Ömür Boyu : Uzun ömürlü, dayanıklı, kaliteli ve dayanıklı ürünler.
Kapa çeneni ve Paramı al : İnsanların istediği, ilginç, zeki, yararlı ürünler.
Ayrıca, Amazon ürünleri için birkaç alt bölüm var, aşağıdakileri kontrol ettiğinizden emin olun:
Hangi sektörde olursanız olun Reddit, büyük ve destekleyici bir topluluk ve değerli e-ticaret iş fikirleri ile ilham almanıza yardım eder.
Quora
Quora , şirketin de tanımladığı gibi “bilgi kazanmak ve paylaşmak için bir yer” olan bir soru-cevap sitesidir. Esasen, kullanıcılar hemen hemen her şey hakkında soru sorup cevaplamak için Quora’ya geliyorlar. Reddit’in alt öğeleri gibi, Quora da kendi özelleştirilmiş feed’inize eklemeyi seçebileceğiniz konulara sahiptir.
Quora ayrıca, hangi konuların ve soruların trend olduğunu ve toplam cevap sayısını da gösterir. Feed’inizi bir kez doldurduğunuzda, e-ticaret iş fikirlerine ilham verecek soruları ve cevapları keşfetmeye başlayacaksınız. Örnek vermek gerekirse şöyle:
9. Sosyal medya ağları
Ürün ve niş fikirleri aramak için sosyal medyayı kullanmanın birkaç yolu vardır.
Hashtag: Bir ürün kategorisinde veya sektörde belirli bir ilginiz varsa, geçerli hashtagleri aramayı deneyebilirsiniz. Diğer bir harika seçenek ise, yurt dışındaki alıcı ilgisini ve #want ve #buy gibi satın alma niyetleri gösteren hashtag’ler için sosyal medyada bir arama yapmaktır.
Ürün hesapları: Instagram üzerinde ürün içeriği yayınlayan çok sayıda hesap var. Yukarıdaki diğer birçok örnekte olduğu gibi, özellikle ilgilendiğiniz niş içindeki hesapları aramak ve bulmak isteyebilirsiniz.
Kitle analizleri: Bir veya daha fazla sosyal medya platformunda zaten bir işletme sayfanız varsa, e-ticaret iş fikirleri bulmak için kitle verilerinizi kullanabilirsiniz. Hangi sayfaları, hobilerini, ilgi alanlarını ve diğer özellikleri ortak ve beyin fırtınası ürünlerinde bu bilgilere dayanarak anlayın.
Instagram sadece yiyecek ve köpek resimleri değil, aynı zamanda ilham verici ürün ve e-ticaret iş fikirleri için de ilginç bir seçenek. Fotoğraf tabanlı olduğundan, birçok fikir ve fotoğrafı hızlı bir şekilde taramak kolaydır.
Ulaşmaya çalıştığınız bir pazar varsa, Facebook’ta olma şansı var. Hashtag’lere, trend konularına ve popüler sayfalara ek olarak, hangi Facebook gruplarının nişler içinde popüler olduğunu da keşfedin. Bu topluluklar aracılığıyla ilham alabilir ve fikirlerinize yön verebilirsiniz.
Pinterest üzerinden gelen satışların ortalama sipariş değeri, diğer sosyal kanallardan daha yüksektir. Bu, Pinterest kullanıcılarının göz gezdirdiğini, alışveriş yaptığını ve satın aldığını ve popüler ürün ve eğilimleri araştırmak için ideal bir yer olduğunu gösteriyor. Trendlerle ilgili popüler bölümü incelemeyi unutmayın .
Özellikle genç bir demografik için ideal olan Snapchat, eğilimleri tanımlamak açısından daha sınırlı yeteneklere sahip. Snapchat topluluğunun ne hakkında konuştuğunu öğrenmek için Discover seçeneğini kullanın ve ihtiyaçlarınız ve motivasyonlarınız hakkında daha fazla bilgi edinmek için nişinizdeki takipçileri etkileyin.
Twitter eğilimleri yeni e-ticaret iş fikirleri bulmakta yardımcı olacaktır. Ağınızda nelerin popüler olduğunu veya seçilen bir yeri görebilirsiniz. Bu eğilimleri, twitter.com adresinden giriş yaptığınızda veya mobil uygulamadayken Keşfet seçeneğini işaretlediğinizde sol tarafta bulabilirsiniz .
Niş sosyal medya siteleri
Niş ürün fikirleri arıyorsanız, ilgili konulara ve hobilere yönelik sosyal medya siteleri yeni ürün fikirlerine dair fikir edinebilirsiniz. İşte birkaç örnek:
10. SEO analizi ve analizleri
Arama motoru optimizasyonu (SEO), analizler, küresel ölçekte arama yapan veya belirli coğrafi bölgeleri hedefleyen trendleri gösterebilir. Google’ın kullanabileceğiniz birçok ücretsiz ve ücretli aracı var.
Google Trends : Küresel ve bölgesel olarak trendleri öğrenin ve İş, Sağlık ve Bilim / Teknoloji gibi belirli konular arasından seçim yapın. En popüler olanları görmek için de En Çok Okunan Haberler‘e göz atabilirsiniz. Belirli bir pazarınız veya fikriniz varsa, genel olarak alakalı aramaları ve arama hacmindeki beklenen zirveleri bulmak için anahtar kelimeleri araştırabilirsiniz. Bu aynı zamanda ürün lansmanınız için zamanlamayı dikte etmeye yardımcı olabilir.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı : Anahtar Kelime Planlayıcı, seçtiğiniz kelime öbeğinize ortalama arama hacmini ve alakalı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur. Ayrıca, bir başkasının e-ticaret iş fikrinize yönelik hedeflenmiş ifadeleriniz için teklif verip önermediğini ölçmek için AdWord rekabetine de bakabilirsiniz.
Google Analytics : Zaten bir web siteniz varsa, kullanıcıların sitenizi bulmak için hangi terimleri aradıklarını öğrenmek için Google Analytics verilerini kullanın.
Google arama : Google.com, SEO araştırmanızda kullanmak için sıklıkla unutulan bir araçtır. Google.com’da bir aramaya baktığınızda göz atmanız gereken birkaç anahtar alan vardır: tahmin edilen metin (arama çubuğunda sorgunuzu yazarken), üstte ve yan rayda ücretli reklamlar, önerilen aramalar sayfanın alt kısmı ve Google Alışveriş sonuçları. Ayrıca, görüntüleri ve haberleri de kontrol etmeyi unutmayın.
11. Rakipleriniz
Seçtiğiniz sektördeki rakiplerinizin ve popüler işletmelerin başarılarına göz gezdirin. Rakiplerinin ürünlerinin ötesinde, topluluklarını inceleyin. Kullanıcıları kim ve neden bu ürünleri bu kadar seviyorlar? Tüketicilere ne söylediğine ve müşterilerin onlarla çevrimiçi olarak nasıl etkileşime girdiğine bakın. Rakiplerinizin ürün tekliflerindeki boşlukları tespit edin ve bu boşlukları yeni ürününüzle doldurmanın yollarını arayın.
12. İzleyici anketleri
Anketler, bir kitleye niteliksel ve nicel anlayışlar elde etmenin en iyi yollarından biridir. Karşılaştıkları sorunlar ve zorluklar, en çok neyi sevdikleri ve niçin ve hangi gündelik yaşamlarını geliştirmek zorunda kaldıkları hakkında sorular sorar. Ankete katılanların kafalarına girmenizi sağlayacak çoktan seçmeli ve açık uçlu sorularhazırlayın. E-ticaret iş fikirleriniz üzerine beyin fırtınası yaparken bu bilgileri kullanın.
Anketinizi oluşturmak ve dağıtmak için kullanabileceğiniz bazı araçlar şunlardır:
Eticaret ve Eihracat konularında daha fazla yazı okumak için www.dijitalyol.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Comments