Bir blog yönetebilmeniz için, hedeflerinizi gerçekleştirmenize yardımcı olacak birkaç gerekli öğeye ihtiyacı vardır. Bir blogun bu önemli yönleri, okuyucunuzun deneyimini geliştirmek, sadık bir kitle oluşturmak ve blog dünyasında markanızı sağlamlaştırmak için olmazsa olmazdır.
Yazının tamamını okuduktan sonra WordPress blogunuzun başarı için bu 12 bileşene sahip olduğunu detaylıca kontrol edin.
1. Hakkında Sayfası
Okuyucunuzla tanışın! Hakkında kısmı, bir blog yazarının kendini kitlelere tanıtması için yegane yerdir. Bu kısmı mümkün olduğunca az ve öz tutun, özel bir sebebi olmadıkça eğitim geçmişinizi ilkokuldan başlatmanıza gerek yok 📷 Bilinmesini istediğiniz keskin özellikleriniz üzerinde durun. Hakkında kısmını basit tutmak gerekirse aşağıdaki 4 maddede toplayabiliriz.
Özetle kimsiniz?
Hakkında yazdığınız ve ilgilendiğiniz konular neler?
Kariyeriniz ve yazma serüveniniz hakkında gerçekler
Fotoğraflarınız
Yukarıdaki liste temel bir taslak olsa da, Hakkında sayfanızın son derece etkileyici ve okuyucunun yazılarınızı daha dikkatli okumasını sağladığını belirtmeliyiz. Bu kısmın en altında okuyucuları blogunuza abone olma gibi belirli bir adım atmaya teşvik edebilirsiniz.
2. İletişim Sayfası
Okuyucularınız iletişim bilgileriniz üzerinden sizinle özgürce iletişim kurabilmelidir. Kişisel hayatınızı özel tutmayı tercih ediyorsanız bir iletişim formunu kullanabilirsiniz. Ancak bir çok blogger, bir e-posta adresini ve sosyal medya hesaplarını listelemeyi tercih eder. Hangi rotayı seçerseniz seçin, bu sayfadan okuyucuların sizinle iletişim kurması kolay olmalıdır.
3. Medya Sayfası
Blogunuzdan para kazanmak istiyorsanız bir Medya sayfası eklemeniz gerekir. Medya sayfanız, blogunuzun çevrimiçi değerini ve takip eden ilgili markalarını ve diğer varlıklarınız üzerine bilgi vermek için çalışır. Medya sayfanız şunları içerebilir:
Öne çıkardığınız bloglar ve web siteleri
Sosyal medya takipçi durumunuz
Sosyal medya kanallarınıza bağlantılar
Blogunuzun her ay aldığı ziyaretçi sayısı ve sayfa görüntüleme sayısı
Bir Medya sayfasının amacı, başka markaların ve blog yazarlarının neden sizinle birlikte çalışması gerektiğini göstermektir.
4. Favicon
Blogunuzun bir logosu var mı? Bloglama çalışmalarınızdan gelir elde etmeyi umuyorsanız, bir logoya ihtiyacınız var. Logonuz ayrıca blogunuzda bir favicon olarak görüntülenmelidir. Bir favicon, bir tarayıcı sekmesinin sol üst köşesinde 16 piksellik bir görseldir. Şu anda tarayıcınızın sekmesine bakın ve Dijital Yol logo favicon’ına dikkat edin.
Bir favicon kullanmak, blogunuzun markasını güçlendirmeye yardımcı olur. Okuyucular favicon’u gördüklerinde, doğru blogda olduklarını fark eder.
5. Mobil Duyarlı Tasarım
Günümüzün akıllı telefon ve tablet teknolojisi ile, mobil duyarlı bir blog tasarımına sahip olmak zorunludur. Mobil dostu olmayan bir blog tasarımı artık kabul edilemez. Blog içeriğiniz birden fazla ekran boyutuna ve cihaza cevap vermelidir. Verilere bakıldığında da mobil kullanım alışkanlığının masaüstünü açık ara farkla geçtiğini görebilirsiniz.
6. Sosyal Paylaşım Düğmeleri
Bir blog yazarı olarak, sosyal medya aracılığıyla web sitenize trafik çekmek çok önemlidir. Sosyal paylaşım düğmeleri, okuyucuların blog içeriğinizi Twitter, Linkedin, Facebook ve Pinterest gibi çeşitli sosyal medya platformlarında paylaşmasına olanak tanır. Aşağıdaki gibi araçları kullanarak WordPress blogunuza sosyal paylaşım ekleyin:
Seçtiğiniz sosyal paylaşım butonunu yükledikten sonra, okuyucularınızı içeriğinizi paylaşmaya teşvik eden harekete geçirici mesajlarınızı blog yazılarınıza kopyalayın.
7. Sosyal Medya Simgeleri
İçeriğinizi paylaşmanın yanı sıra, okuyucuların sizi sosyal medyada takip etmeleri de sadık bir kitle için oldukça önemli. Çoğu WordPress teması, sosyal medya takip butonu içerir içerir. Tek yapmanız gereken her bir platforma uygun bağlantıları eklemek ve simgelerin görüntülenmesini istediğiniz yeri seçmek. Çoğu blog kullanıcısı sosyal medya simgelerini aşağıdaki konumlara yerleştirir:
Web sitesi başlığı
Blog kenar çubuğu
Blog içeriğinin üst veya alt kısmı
Web sitesi altbilgisi
8. Blog Yorumlama Sistemi
Okuyucularınız, blog içeriğinizle etkileşimde bulunmanın bir yoluna ihtiyaç duyar. Web sitenize bir yorum sistemi ekleyerek içeriğiniz hakkında konuşmalarını sağlayabilirsiniz.
WordPress yerleşik bir yorumlama sistemine sahiptir. Blogunuzu başlatırken bunu etkinleştirmelisiniz. “Ekran Seçenekleri” sekmesini tıklayarak ve bir yazı yayınlamadan önce “Yorumlar” kutusunu işaretleyerek hangi yayınların yorum yapmasına izin verileceğini kontrol edebilirsiniz.
Diğer popüler blog yorumlama sistemleri ise şu şekilde:
Blog yayınlarında bir yorum oluşturma sistemi seçerseniz, spam yorumları filtrelemeyi ve yanıtları izlemeyi unutmayın. Bu düşünceyle, blog yazarlarının bir çoğu yorumlama sistemi için bir CAPTCHA eklemeyi tercih ederler.
9. Blog Kategorileri
WordPress blogunuzun kategorileri olmalıdır. Kategoriler blog içeriğinizi düzenlemenize yardımcı olur, biraz SEO yardımı da sağlar ve okuyucuyu zevk aldıkları konulara yönlendirir.
Blogunuza konular, sektör eğilimleri ve anahtar kelimeler temelinde belirli kategoriler oluşturun. Örneğin, bir yemek bloguna sahipseniz, kategorileriniz şunlar olabilir:
Sağlıklı Yemek Tarifleri
Diyet Tarifler
Şekerli Tatlılar
Fırında pişirme
Aileler için Hızlı Yemekler
Çocuklar için pratik tarifler
10. E-posta Abonelik Formu
Okuyucuların ilginizi çeken içerikler için blog’unuza dönmelerini sağlayacak, e-posta pazarlama mesajları yoluyla en son makaleleri gönderebilirsiniz. Böylelikle, basit bir giriş formuyla abonelerden e-posta adreslerini toplayabilirsiniz. Blogcuların çoğu bunu kendi kenar çubuğunda, web sitesi altbilgisinde veya her blog yayınının başında ve sonunda yayınlar
Comments