top of page
  • Yazarın fotoğrafıayfer6

E-ticaret Sitelerini Büyütecek 11 Dijital Pazarlama Tüyosu

Dijital Pazarlama, günümüzde dünya genelinde tüm sektörlerde ve ölçeklerde büyümekte olan markalar için etkin rol oynuyor. İşini dijitale taşıyarak büyüyen marka ve KOBİ’lerin sayısı her geçen gün artıyor. Ayrıca, dijitalleşen dünyada tüketicilerin çoğu taleplerini mağazalardan çok dijital platformlarda aramaya başladılar. Dolayısıyla, dijital dönüşüme ayak uydurmamanız için hiçbir sebep yok.




Yüz yüze satış teknikleri ve tele-satışlar, geçmişten beri bir işi büyütmekte en sık kullanılan araçlardı, ancak pazarlama uzmanlarının %90‘ı, sosyal medya çalışmalarının şimdiye kadar ki pazarlama stratejileri içerisindeki en yüksek dönüşümü sağladığını kaydediyor.

Haftada ortalama 6 saat harcayarak, pazarlama uzmanlarının % 66‘sı sosyal medya ile tüm diğer kanallardan daha fazla potansiyel kazanma avantajı sağladıklarını bildiriyor. Ayrıca, e-posta pazarlama da ikinci sırada yer alıyor.


1. Sürekli Yeni İçerikler Üretin ve Paylaşın


Firmanızın web sitesinde sürekli yeni içerikler paylaşarak, SEO değerlerinizi oldukça yükseltebilirsiniz ve müşterilerinize düzenli olarak kullanışlı bilgiler sunarak, markanızı sektörünüzde bilinir bir figür haline getirebilirsiniz.

İpucu: Paylaştığınız bilgilerin yüksek standartlarda ve kitlenizin ilgisini çekecek türden bilgiler olmasına dikkat etmelisiniz. Ayrıca, modası geçmiş, alışılageldik içeriklerden uzak durun, unutmayın ki nitelik, nicelikten üstündür.

2. Sosyal Medyada Kendinizi Gösterin


Facebook, Twitter, Instagram ve LınkedIn gibi ana akım sosyal medya platformlarında hesap açın ve tüm ağlardaki hesaplarınızda, marka imajınızın tutarlı olduğundan emin olun: aynı bio’yu, aynı profil fotoğrafını, aynı kapak fotoğrafını kullanmak sizi daha kurumsal ve profesyonel gösterecektir.

İpucu: Sakin ve tutarlı davranın. Hiç sosyal medya hesabınızın olmaması, çoklu hesaplardan ya da pasif hesaplardan daha iyi bir imaj yaratır. Ayrıca, sadece aktif olarak yaşatacağınız hesapları açmanızı ve eğer aktif paylaşım yapmadığınız hesabınız varsa da kapamanızı tavsiye ediyoruz.

3. İnfografik İçerikler Oluşturun


İnfografikler çok hızlı bir şekilde paylaşılabilen, internette viral etki yaratan içeriklerdir. İnfografiğinizi anlaşılması kolay, göze hitap eden ve ufak bilgi parçalarını bir bütün halinde sunablirsiniz.

İpucu: Eğer kendiniz sıfırdan bir içerik yaratmak yerine bir başkasının yaptığı infografiği kullanacaksanız, onlara referans vermeyi, infografiğin kime ait olduğunu açıkça belirtmeyi unutmayın.

4. Anahtar Kelime Araştırmalarını Kullanın


İnsanların sizi bulmak için hangi anahtar kelimeleri kullandığını tespit etmeli ve ardından bu anahtar kelimeleri kullanarak web sitenizi ve içeriklerinizi yeniden optimize etmelisiniz.

İpucu: Anahtar kelimeleri bulduktan sonra içeriklerinizi onlarla doldurmak en sık yapılan hatalardan biridir. Bu hareket, sitenizin sıralaması artırmak için kullanabileceğiniz en modası geçmiş yöntemdir. Üstelik anahtar kelimeye boğulmuş içerikler yapay ve itici durabilir. Bunun yerine  ürün ve hizmetlerinizin bağlamında zengin ve doğal içerikler üretmeyi denemelisiniz. 

5. Rakiplerinizi Gözlemleyin


Pazar rekabetindeki yerinizi araştırmak gelecekteki yatırımlarınız açısından kritik bir önem arz eder. Rakiplerinizin çevrimiçi platformlarda neleri iyi yaptığını, nerelerde zayıf olduğunu tespit edebilirseniz, bu açıkları kullanarak daha iyi bir strateji kurgular ve öne geçme fırsatı yakalayabilirsiniz.

İpucu: Rakiplerinizin geliştirdiği iletişim hamlelerini kopyalamamalı, doğru ve etkili uygulamalardan ilham alarak, markanızın karakteri ve stiline göre yeni uygulamalar oluşturmalısınız.

6. Yorumlara/Değerlendirmelere Yanıt Verin


Siz de takdir edersiniz ki, kullanıcılardan gele yanıtlar yalnızca negatif yorumları içermez. Dolayısıyla, sizin de müşterilerinize, sizinle ilgili geri bildirimlerine ve yorumlarına müteşekkir olduğunuzu bildirmeniz gerekir. Hatta eğer isterseniz, kullanıcılara sizinle ilgili yorum ve değerlendirmeler için ödül ve promosyonlar bile sunabilirsiniz.

İpucu: Negatif yorumları görmezden gelmemeli ve silmemelisiniz. Hakkınızda yapılan her türlü değerlendirmeyi göğüslemeli, sakince yanıtlamalı ve sorunlara çözüm önermelisiniz.

7. Google Reviews’a Önem Verin


Markanızın, bölgesel rekabette varlık göstermesi ve en iyi şansı yakalaması için Google My Business’ta yer almasını sağlamalısınız. Unutmayın ki Google Reviews üzerinden geri bildirim almak, en az çevrimiçi diğer sayfalarınızdan müşteri geri bildirimi almanız kadar önemlidir.

İpucu: Google Reviews üzerinden müşteri değerlendirmelerini teşvik ederseniz, buradaki geri bildirimleri siteniz üzerinde de yayınlamanız mümkündür. Aynı durum Facebook Reviews için de geçerlidir.

8. Sektörünüzdeki Kuruluşlar Hakkında Bilgi Sahibi Olun


İçinde yer aldığınız sektörde ileri gelen kuruluşlar ve organizasyonlarla ilgili geniş bir

araştırma yaparak bilgi toplamaya ve onların bir parçası olmaya çaba göstermelisiniz. Zira, sektörünüzü destekleyen kuruluşlara üye olmanız, kendi sektörünüzde işbirlikleri sağlamanızı ve işinizi geliştirmenizi destekler. Böylece, sektörünüzün geleceği hakkında öngörülü ve söz sahibi olabilirsiniz.

İpucu: Sektörünüzdeki ileri gelen organizasyonları araştırın ve üye olun.

9. Google Analytics Kullanın


Eğer stratejinizde ve uygulamalarınızda neyin çalışıp, neyin çalışmadığından haberiniz yoksa, ne yazık ki dijital pazarlama dünyasında ilerleme kaydedemezsiniz. Dolayısıyla, web sitenize Google Analytics’i entegre etmeli ve sonuçları günlük olarak gözlemlemelisiniz.

İpucu: Hesabınıza filtre olarak IP adresinizi eklemelisiniz. Böylece web sitenize sizden ya da aynı IP adresini kullanan iş arkadaşlarınızdan gelen ziyaretleri eleyerek, daha doğru sonuçlar elde edebilirsiniz.

10. Basın Bültenleri Yazın ve Paylaşın


İşinizde ve markanızla ilgili önemli etkinlikleri, güncellemeleri ve ilgi çekici haberleri paylaşmalısınız. Basın bültenleri firmanızla ilgili hayır işlerini, yeni eleman istihdamlarını ya da bölgesel cemiyette ne kadar aktif olduğunu duyurmanın en kolay yoludur.

İpucu: Kaydedeğer bilgileriniz ve haberleriniz varsa, sektörün bundan haberdar olmasını sağlamalısınız.

11. Canlı Sohbet İmkanı Sağlayın


Müşterilerin anlık ihtiyaçlarına hızlı cevap verebilmek adına web sitenize canlı sohbet özelliği ekleyebilirsiniz. İstek ve ihtiyaçlarını sizinle paylaşmaları için insanları oturum açmaya zorlamak yerine, bir kaç dakika içinde canlı sohbet üzerinden iletişime geçebilmelisiniz.

İpucu: Ücretsiz hizmet sağlayan, hızlıca web sitenize entegre olabilen canlı sohbet uygulamalarını araştırabilirsiniz.

E-ticaret sitenizi daha fazla büyütecek çeşitli tüyolar için www.dijitalyol.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

2 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page