top of page
  • Yazarın fotoğrafıayfer6

E-ticaret Sitelerinde Kullanıcı Deneyimini Artırmak İçin 3 Ana Yol

Bugün kullanıcı deneyimi açısından dünya çapında en başarılı web sitelerine göz atarsanız, ortak noktaları olduğunu fark edeceksiniz, o da mükemmel bir Kullanıcı Deneyimi yani sektördeki adıyla UX. Sağlam bir kullanıcı deneyimi web sitenizi canlı tutmanıza yardımcı olacak en kritik faktörlerden biridir. Zira, kötü kullanıcı deneyimi, kullanıcıların web sitenizden hızlı bir şekilde çıkacakları ve sitenize gelen trafik miktarını azaltacağı anlamına gelir.





Kullanıcı Deneyimi Nedir?


Uluslararası Standardizasyon Örgütü’ne göre, “kullanıcı deneyimi” nin “bir ürünün veya hizmetin kullanımından gelen bir kişinin algısı ve cevabı” olduğunu biliyoruz. Dolayısıyla, kullanıcı deneyiminin potansiyeli şunları içerebilir; Sitenin sunumu, kusursuz işlevsellik, etkileşim, sistem performansı ve diğerlerinin yanında yardımcı eklentiler. İşte web sitenizin kullanıcı deneyimini artırmak için kullanabileceğiniz beş teknik:


1. Kullanıcılarınızı Aydınlatın


Kullanıcılarınızı eğitmek için açılış sayfanızı kullanın . Gerçekten de, onları ihtiyaç duydukları bilgileri alabilecekleri sayfalara yönlendirdiğiniz yer burası. Ayrıca ürünlerinize, değerlerine, amaçlarına ve faydalarına daha fazla değinecektir. Bu bilgiyi kişiselleştirmeye çalışın ; okuyucuyu doğrudan kendi ihtiyaçlarına göre konuştuğunuzu hissettirir.


Kullanıcılar doğru bilgileri ve doğru zamanda isteyecektir. Ziyaretçilerinizin ilgisini çeken ve tekrar ziyaret etmek isteyen blog’ları sık sık yayınlarsanız, bunu yaparken tutarlı olun.

Gönderinizde kullanabilecekleri içeriği verin ve bu onları eğitecektir. İhtiyaç duydukları anda zamanında sağladığınızda, işinize duydukları güveni artıracaksınız.


2. Onboarding’i Hayata Geçirin


Bunu başarmak için ziyaretçilerinizin zihninde hangi başarının ne anlama geldiğini anlamalısınız. Her yeni ziyaretin bir amacı vardır ve ziyaretçinin bu hedefe ulaşmasını sağlamak sizin göreviniz olacaktır.

Bu aşamada, sitenize yeni kayıtların neden geldiğini veya ürününüzü neden aradığını öğrenin. Yakaladığınız içgörüler, ürünü nasıl geliştireceğiniz konusunda size fikir verecektir.

Ziyaretçilerinizi analiz ettiğinizde, istediklerini elde etmek için onlara rehberlik eden ve onlara yardım eden özellikler bulmalısınız. Yasal bir hile yöntemi olarak, ziyaretçilerinizin son hedeflerini bilip ürünlerinizi bu ihtiyaçlara göre sıralayabilirsiniz.


3. 404 Hatalarını Önleyin


Hayatta olmayan URL’lerle ziyaretçi kaybı yaşamak yerine, sitenizin gezinmesini istediğiniz ilgi çekici bölümlerine doğru yönlendirme yaparak kullanıcı deneyimini iyileştirin.

Bir 404 sayfasıyla karşılaşan kullanıcı sayısını ve bir sonraki sayfaya yönlenen sayıyı öğrenmek için Google Analytics verilerinizi kullanın. Böylece, 404 probleminin çözümüne ulaşabilir ve aynı zamanda dönüşümlerin artmasını sağlayabilirsiniz


Sonuç


Zayıf bir kullanıcı arayüzünden kaçının, zira bu daha düşük  dönüşüm oranlarına yol açacaktır. Web sitenizi test etmek için sağlam bir temel bulun. Kullanıcılarınızı anlayın ve ürününüzü zahmetsizce nasıl kullanacağınız konusunda onlara rehberlik edin.


UX ve UI konularında daha fazla yazı okumak için www.dijitalyol.com adersini ziyaret ediniz.

0 görüntüleme0 yorum

Comments


bottom of page