top of page
  • Yazarın fotoğrafıayfer6

E-ticaret Sitelerinde Kazandıran Açılış Sayfaları Yaratmak İçin 10 İpucu

E-ticaret arama sonuçlarında en yukarıda sıralanabilir ve çok sayıda ziyaretçi çekebilir, ancak ziyaretçiler sitenizde kalmıyorsa bunun satışlarınız için hiçbir anlamı yoktur. Açılış sayfaları aslında sizin mağazanızın kapısı gibidir ve ilk izlenim oldukça önemlidir. Bu nedenle, bu yazımızda e-ticaretin olmazsa olmazı İyi bir açılış sayfası oluşturmak için 10 ipucunu sizlerle paylaşıyoruz, sitenizden daha yüksek dönüşümler kazanmak için sonuna kadar okumanızı öneririz.



İnternette arama yapmak gerçekten hızlı bir süreçtir: Tüm kullanıcının yapması gereken şey arama çubuğuna bir terim girmektir, sonuçlardan birine tıklayıp yargılamaya başlayabilirler. Arama sonuçları ilginçse, uzun süre kalırlar. Aksi takdirde, bir sonraki sonuca geri dönerler, bu süreçte rekabet oranının da oldukça yüksek olduğunu unutmayalım, bu yüzden, açılış sayfanızın etkileyici bir biçimde çalıştığından emin olmalısınız.


Rekabete Dikkat Edin


Ziyaretçileriniz web sitenizde kalmıyorsa, web sitenizi iyileştirmek ve iyi sıralamalar elde etmek hiç bir fayda sağlamaz. Web sitenizi tıkladıktan sonra arama sonuçlarına geri dönerlerse, yüksek bir hemen çıkma oranıyla karşılaşacaksınız ve ziyaretçilerin dönüşümü gerçekleşmeyecek.

Açılış sayfanızın  rakip sitelerin yanında profesyonelce parlaması gerekiyor. Zira, sitenizde sunduğunuz ürün veya hizmet ne olursa olsun ziyaretçiler her zaman bir başka marka veya ürünle karşılaştırılacaktır. Ancak iyi bir açılış sayfası, kullanıcıları satın alma sayfasına yönlendirmek amacıyla bir web sitesinde zaman geçirmeye kolayca ikna edecektir.


1. Logo


Logo markanın hafızalara kazınmasını sağlayan ilk yüzüdür. Ayrıca, kullanıcıların profesyonel bir logo görmesi son derece güven de taşır. Zayıf logolar güvenilmez bir açılış sayfası duygusu taşır ve daha başlamadan kaybedebilirsiniz. Dolayısıyla, kendinize özgün, sizi anlatan ve kendi kurumsal renklerinizden oluşan, anlaşılabilir  ve özenilmiş bir logo tasarımı sitenizin başında en görünen noktada durmalıdır.


2. Başlık ve Alt Başlık


Ziyaretçilerin bir siteye girdiğinde kendilerine sordukları ilk ve en önemli soru: ‘Doğru yerde miyim?’  Kullanıcı arama sonuçlarından geliyorsa, yeni tıkladıkları başlık, kullanıcının aradıkları şeyi bulmaya çalıştığı izlenimini vermek için sayfada bulunmalıdır. Başlık ve alt satır her zaman ilgili ve anlaşılabilir bir şekilde sunulmalıdır, ancak aynı zamanda duygulara da hitap etmelidir. Unutulmamalıdır ki, kısa ve özlü metinler, kullanıcıların hızlı bir şekilde bilgi edinmelerini sağlar.


3. Giriş


Özellikle girişte ziyaretçiyi sitenize getiren anahtar kelimeleri kullanmak çok kritiktir. Kullanıcılar ilk bakışta aramakta oldukları kelimeleri görünce sitenizle daha çok ilgilenirler. Ayrıca, konu hakkında fazla kafa karıştırmadan uzman terimler kullanmanız sizi daha profesyonel ve işinin ehli olarak gösterir. Bu kısımda, daha yalın ve bilgi içeren kısa anlatımları tercih ediniz. 


4. UVP (Eşsiz Değer Önerisi)


Organik arama sonuçlarında her zaman dokuz potansiyel rakip olduğundan, kendinizi teklifinizle rakiplerinizden ayırmanız gerekir. Diğerlerinin sağlamadığı benzersiz katma değeriniz nedir? Size uzmanlık yapan belirli servisler, kargo koşulları veya köklü bir geçmişiniz var mı? Bu aşamada kullanıcılarınızı sizi benzersiz yapan şeyleri göstermelisiniz.


5. Fiyat


Fiyat her zaman belirleyici bir faktör değildir. Ancak, tüketim psikolojisi açısından bakıldığında fiyatları ‘açıklamak’ mantıklıdır. Fiyatın açıklanması, ürünün değeri hakkında şeffaflık yaratır. Bu aşamada, özellikle anlaşmalar veya özel teklifler için, tasarruflar vurgulanmalıdır. Bir şey tükeniyorsa, zaman dilimi net olarak gösterilmelidir. Zira bu aciliyet hissi kullanıcıları satın almaya daha çok motive edebilir.


6. Harekete Geçirici Mesaj (CTA)


Harekete geçirme eylemi, mecazi olarak kullanıcıların elini tutar ve yön verir. Bu tarz mesajlar açıkça görülebilir olmalı, fakat aynı zamanda kullanıcının bir sonraki adımı da bilmesini sağlamalıdır. Bu yüzden davet edici bir açıklama sunmalısınız. Kullanıcılar sayfanın ana amacının ne olduğunu direkt olarak görmeliler, bu mesajlar içerikten ve ayrıca eylem çağrılarından oluşmalıdırlar.  


7. Sebep – Sonuç


İyi ve okunması kolay biçimlendirilmiş kaliteli görsel ve metinler, kullanıcılara çok fazla katma değer verir ve arama motorlarına da önemli referanslar sağlar. İçerikler arasında istatistik veya karşılaştırma çizelgeleri, videolar, kullanılan ürünün fotoğrafları, kısa listeler vb kullanılabilir. Önemli olan tek şey önemli bir soruyu cevaplamaktır, ” Neden siz? Neden bu ürün veya hizmet ? ‘ Fiyat önemli bir neden olabilir, ama sunucağınız tekliflerle bu konuyu aşabilirsiniz. 


8. Nasıl çalışır?


Her açılış sayfası, açıklanması gereken bir ürün veya hizmet satmaz. Ancak kesin olarak, kullanıcıya basit bir şekilde ürün veya hizmetin nasıl çalıştığını açıklamak zorundadır. Kısa süreç adımları veya kısa bir açıklayıcı video, bu durumlarda her zaman yardımcı olur. Konseptin görselleştirilmesi karmaşıklığı önlemeye yardımcı olur ve can alıcı noktaların anlaşılmasını kolaylaştırır. 


9. Hakkınızdaki Yorumlar ve Referanslar


Tüketiciler doğal olarak satıcılardan çok kendileri gibi diğer organik kullanıcıların görüşlerini önemser ve güvenirler. Dolayısıyla, açılış sayfanızda gerçek müşterilerinizin görüş ve bakış açılarını yansıtarak bir çeşit ikna yöntemi uygulayabilirsiniz. Pazarlama açısından, buna referanslar denir. Sadık müşterilerinizden izin alarak fotoğraf ve hatta videolarını kullanarak bunu gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca bu kişiler uzman, ünlü, doktor veya bilim adamları gibi sektörünüze bağlı olarak toplumda saygı uyandıran insanlar olabilir. Güvenilirlik için, objektif olmak çok yararlıdır. Ürün artıları ve eksileri kullanıcıların gerçek insanlar tarafından yazıldığını göstermelidir.


10. Güven Unsurları


Tanımadığınız şirketlere güvenmek zor, siz de takdir edersiniz ki popüler markalara daha kolay güvenirsiniz.  Kullanıcılar şirketinizi tanımıyorsa, güveni iletmenin başka bir yolunu bulmalısınız. Sıkça kullanılan örnekler, bu sayfanın hayranları olarak arkadaşlarını görüntüleyen Facebook’un kullanıcıları, popüler markalar, yayın sertifikaları veya sosyal medya öğeleridir. Bu unsurların yanı sıra, profesyonel bir tasarım ve anlaşılabilir sayfa yapısı da güveni artırmaktadır. Müşteri puanları da güveni artırır – ancak sadece bir değil, birkaç derecelendirmenin bulunması önemlidir. Tabii, onların da gerçek olmak zorunda olduklarını ekleyelim.


Açılış sayfasında bu 10 faktör bulunuyorsa, ziyaretçilerinizin sayfanızda kalmasını sağlayarak dönüşümlerinizi ve satışlarınızı artırma oranınız oldukça yüksek demektir.


Daha fazla e-ticaret makalesi için www.dijitalyol.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

0 görüntüleme0 yorum

コメント


bottom of page