top of page
  • Yazarın fotoğrafıayfer6

E-ticaret Sitelerinde Alışveriş Sepeti Terklerine Karşı 6 Çözüm

E-ticaret sitelerinin karşılaştıkları en büyük engellerden birinin ziyaretçinin alışverişten vazgeçmesi olduğunu görüyoruz. Bir siteye potansiyel getirmek için çok fazla para ve çaba harcanıyor. Fakat o ziyaretçilerin büyük kısmı siteyi terk ederler. Birçoğu da asla tekrar dönmez. Geçtiğimiz yıl içinde sepetlerde ortalama % 71.39 terk oranı görüyoruz. Mobilde terk oranları % 76.99’a ulaşmış durumda. İstatistikler, ürünleri taşıyan ve bir işlemi bitirmesi beklenen alışveriş sepetlerinin neredeyse dörtte üçünün satın almayı tamamlanmadığını gösteriyor. Kabul etmek gerekir ki e-ticaret siteleri için bu rakamlar büyük bir kayıp. Ancak terk edenlerden kaybedilen satışları geri kazanmak konusunda bir umut var. Potansiyel müşterileri yeniden kazanmak ve ziyaretçileri alıcıya dönüştürmek için birden çok yöntem mevcut. Gelin beraberce inceleyelim.



1. Çıkış Kararı Pop-up Gösterimi


Çıkış kararı, müşterilerin siteyi terk etmek üzereyken ilgilerini yeniden yakalayarak genellikle %10’luk dönüşüm oranı sağlayan bir sepet terk çözümüdür. Çıkış kararı nasıl işliyor?

Ziyaretçiler, imleçlerini bir site çevresinde gezdikçe, dijital pazarlama teknolojileri bu hareketleri izler ve ziyaretçilerin bu imleçleri nereye taşıdıklarına göre, çıkış yapmak üzere olduklarını görebilir. Bu genellikle bir ziyaretçinin imlecini başka bir web sitesi adresi yazmak için veya önceki bir web sitesine geri dönebilecekleri geri düğmeye basmak için, adres çubuğuna getirdiğinde olur.


Kalıcı olarak terk edecekleri tespit edilen o kritik anda, onları geri getirmek için ziyaretçilere son bir teşvik verilir. Bu son dakika gösterimi ile tüccarlar, alışveriş yapanlara, tam bir alışveriş sepetine sahip olduklarını hatırlatabilir – unuttukları takdirde. Ayrıca, alışveriş yapanları siparişlerini tamamlamaya motive etmek için özel bir indirim de teklif edebilirler.


2. Sepetimi Gönder


Dijital pazarlama otomasyonları, e-ticaret sitelerininin, siteyi terk etmeden önce ziyaretçilere kendi sepet içeriklerini bir e-posta ile göndermelerine izin veriyor. Bu yöntem, özellikle ziyaretçiler daha önce bir e-posta adresi bırakmadıkları zaman kullanışlıdır.


3. Daimi Alışveriş Sepetleri


MarketingSherpa yaptığı araştırmada, e-ticaret sitelerinin yalnızca % 38’inin daimi alışveriş sepetlerini kullandığını ortaya koyarken, bu yöntemi kullanan e-ticaret sitelerinin % 64’ü yöntemin çok etkili olduğunu düşünüyor. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, bazen ziyaretçiler yalnızca sepetlerinde ürün olduğunu unutuyorlar. Alışveriş yapan kullanıcılara, alışveriş sepetlerinin dolu olduğunu hatırlatmanın bir yolu, sürekli bir alışveriş sepeti görüntülemektir; böylece ziyaretçiler, alışveriş sepetlerinin içinde yer alan ürünlerin her zaman farkındadır. Bu yöntem çok etkili olan, ancak yeterince kullanılmayan sepet terk çözümlerinden biridir.


4. Kalıcı Çerezler


Birçok e-ticaret sitesi tam olarak kullanmıyor olsa da, sepetten vazgeçme çözümlerinden bir diğeri kalıcı çerezlerin uygulanmasıdır. Peki kalıcı çerezler nelerdir? Çerezler, alışveriş sepeti içeriğinin uzun süre saklanmasını sağlarlar.


Hiç bir ürünü bir sepete eklediğiniz ve daha sonra birkaç gün içinde işlemi tamamlamak için siteye döndüğünüzde onu bulamadığınız oldu mu?


Ne yazık ki, bu düşündüğünüzden daha sık olur ve e-ticaret sitelerinin, bunun neden tabanlarına zarar verdiğini gerçekten düşünmeleri gerekiyor. Bazen alışveriş yapan kişiler meşgul olurlar. Sepete bir ürün atarlar ve bir anda telefon çalar, akşam yemeği hazır olur veya bebeklerinin bezini değiştirmeleri gerekir. Yaşamsal şeyler önceliklidir ve alışveriş işlemleri tamamlamak için daha sonra tekrar gelmek zorunda kalırlar.


E-ticaret siteleri alışveriş yapanların büyük bir bölümünün sepetlerini terk ettiğini hissedebilir. Ziyaretçiler alışverişlerini kolaylık içerisinde tamamlamayı tercih ederler. Emarketer’in yaptığı araştırmaya göre, ziyaretçilerin % 56’sı sepetlerini daha sonrası için kaydetmek istiyor. Bu veri, e-ticaret sitelerinin geri döndüklerinde ziyaretçilerin ürünlerinin alışveriş sepetinde görülmeye devam etmesini sağlamak için kalıcı çerezleri mümkün olduğunca uzun süreli ayarlamasının ne kadar önemli olduğunu gösteren harika bir veri. Maalesef, istatistikler herkesin kalıcı çerezleri alışveriş sepetinden vazgeçme çözümlerinden biri olarak kullanmadığını gösteriyor.


5. Yeniden Hoş Geldiniz Mesajı


Ziyaretçiler kendi istekleriyle web sitenize geri döndüğünde, Dijital pazarlama otomasyonları bir hatırlatma mesajı hoş geldin demenizi sağlar. Müşterilerinize, alışveriş sepetlerini kaydettiğinizi hatırlatın.


6. Alışveriş Sepeti E-posta Anımsatıcıları


Sepetlerini terk eden ziyaretçilere, alışveriş sepetlerinde bıraktıkları ürünlerin hatırlatılması, çok etkili bir alışveriş sepeti çözümüdür. Dijital pazarlama otomasyonları, bir ziyaretçi sepetinden vazgeçtikten sonra, sepette hala ürünler olduğunu hatırlatmak için yalnızca bir e-posta gönderebilir.


En iyi yöntem, etkinliği ölçmek için zamanlı e-postaları test etmektir. Yapılan araştırmalar, en iyi dönüşüm sağlayan e-posta kampanyalarının, terk ettikten sonra 1 saat, 24 saat ve 72 saat arayla gönderilen üç tetiklenmiş e-postadan oluştuğunu tespit etti. Üçten fazla e-posta, sepetlerini terk eden ziyaretçilere rahatsızlık verebilir.


E-posta her gönderildiğinde, daha cazip bir teklif yapılır. Bu, her e-posta aralığında artan bir indirim olabilir. Burada hatırlamanız gereken en önemli şey, bir e-posta hatırlatıcısı gönderebilmeniz için alışveriş sürecinin ilk dakikalarınca alışveriş yapanların e-posta adresini yakalamaktır. İlk birkaç form alanından biri adres bilgisi ise, bundan sonra herhangi bir noktada formdan ayrılsalar bile e-posta adreslerini elde edebilirsiniz.


Sonuç


Terk eden ziyaretçilerin ilgisini yeniden elde etmede son derece etkili olan birden fazla alışveriş sepeti çözümü var. İlk olarak, ziyaretçilerin sizi terk etmesini baştan engelleyen stratejiler kullandığınızdan emin olun. İkinci olarak, geri gelip işlemlerini tamamlamaya hazır olduklarına karar verdiklerinde sepetlerinin halen var olduğundan emin olun. Ve son olarak, alışveriş sepetlerinde ürün olduğunu onlara hatırlatmaktan çekinmeyin.


Beklentileri ortaya çıkarmak için çok para ve zaman harcadınız. Sepet terk edildiğinde her şey bitmiş değildir. Yapılan araştırmalar, bütün bu stratejilerin uygulanmasıyla, terk etmeyle kaybedilen gelirin önemli bir bölümünü geri kazanabileceğinizi ortaya koymuştur.


E-ticaret üzerine daha fazla pratik bilgi için www.dijitalyol.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

0 görüntüleme0 yorum

댓글


bottom of page