top of page
  • Yazarın fotoğrafıayfer6

E-Ticaret Siteleri İçin Trafik Kazandıran İçerik Pazarlaması Tüyoları

İçerik pazarlaması, e-ticaret mağazanıza yeni müşteriler getirebileceğiniz en iyi yollardan biridir. Uzun vadede yapılan araştırmalar da tüketicilerin yüzde 82’sinin, bir şirket hakkında üretilen içeriği okuduktan sonra daha olumlu bir tutum sergilediklerini gösteriyor.

Ayrıca, tüketicilerin yüzde 70’i bir ilgi duyduğu markaların ürünlerini reklamlardan ziyade bloglar ve makaleler gibi içeriklerden öğrenmeyi tercih ediyor. Üstelik, içerik pazarlaması diğer geleneksel pazarlama türlerinden yaklaşık yüzde 60 daha ucuza mal oluyor ve yaklaşık üç kat daha fazla potansiyel müşteri getiriyor.



E-Ticaret için İçerik Pazarlaması İpuçları


Ancak tam olarak ne yaptığınızı bilmiyorsanız içerik pazarlamasının yürütülmesi zor bir strateji olabilir. Yeterince ilgi çekici içerikler üretemez ve sonuçları görmeyi beklemezsiniz, uzun vadede zaman ve para kaybı yaşayabilirsiniz. Bu nedenle, aşağıda içerik pazarlamanızı güçlendirebilmeniz için sunduğumuz ipuçlarını hemen bugün kullanmaya başlayabilirsiniz.


Müşterilerin Kişilik Analizini Çıkartın


İçerik pazarlamanızı artırmak için basit bir yol, müşterilerinizi daha iyi anlamaktır. Bunu yapmanın harika bir yolu, müşterilerin kişilik analizini çıkarmaktır. Kişilik analizi hedef müşterilerinizin profilini tanımlayan ayrıntılı açıklamalarıdır. Kim olduklarını ve ne istediklerini derinden anlamadıysanız, mesajınızı  uyarlamanız ve onların içeriğinizle ilgilenmesini  sağlayamazsınız.

Şimdiye kadar, satış yaptığınız müşterilerinizin kim olduğu hakkında bir fikriniz olması oldukça avantajlı bir durum. Ancak sadece bir fikir sahibi olmak yeterli değil. Onlar hakkında her şeyi bilmelisiniz. Yaş, coğrafya, gelir, ihtiyaçları – her şey. Sizden satın alan her bir kişi için yüzde 100 doğru tespit yapamayabilirsiniz, ancak daha hızlı satış yapmak için ideal müşterinizi temsil eden bir profil yaratabilirsiniz.

Müşterilerin kişilik analizini oluşturmak için, önce hedef müşteri gruplarınızı tanımlamanız gerekir. Hatta bazen müşteri gruplarınız ikiden fazla sayıda yapılandırabilinir. Hem erkek hem kadın kıyafetleri satıyorsanız – bir hedef müşteri grubu erkeklerin etrafında olacak ve ikincisi de kadınlara odaklanmalıdır.

Müşteri gruplarınızı tanımladıktan sonra, profiller hakkında daha fazla ayrıntı toplamak için yarattığınız gruplar hakkında araştırma yapmaya başlayın.

İşte ideal müşterileriniz hakkında kendinize sormak isteyebileceğiniz bazı sorular:

  • Müşterilerin yaş aralığı kaçla kaç arasında?

  • Müşteriler nerede yaşıyor? Kentsel alanlarda, kırsal alanlarda?

  • Müşterilerin sosyal ilişki durumları nelerdir?

  • Müşteriler kiminle yaşıyor?

  • Müşterilerin cinsiyetleri nelerdir?

  • Müşteriler hangi eğitim seviyelerine sahip?

  • Okulda okudukları bölüm neydi?

  • Müşterilerin ne tür işleri var?

  • Müşterilerin yıllık hane gelirleri nasıl?

  • Müşterilerin çocukları var mı?

  • Müşterilerin iş unvanları neler?

  • Müşterilerin kendi evlerinde mi yoksa kira mı oturuyorlar?

  • Tipik bir gün müşteriler için neye benziyor?

  • Müşteriler ev işlerinde ne kadar zaman harcıyor?

  • Ne tür araç kullanıyorlar?

  • Eğlenmek için ne yaparlar?

  • Ne tür mobil cihazlara sahipler?

  • Müşterilerinizin teknoloji meraklıları nasıl?

  • Günlerini nasıl geçiriyorlar?

  • Müşterilerin en büyük korkuları nelerdir?

  • Müşterilerin hayat hedefleri nelerdir?

  • Müşteriler nasıl iletişim kurmayı tercih ediyor?

  • Müşteriler hangi sosyal medya platformlarında aktif?

Bunlar sadece örnek sorular ancak bazı sorular sektörünüze ve şirketinize göre değiştirilip geliştirilebilir.

Müşterilerinizle ilgili verileri toplayabileceğiniz başka yollar da var. Bunu yapmak için bütçe ayırdıysanız, daha fazla bilgi almak için her zaman bir focus grup düzenleyebilirsiniz. Ayrıca müşteri veri tabanınıza anket gönderebilirsiniz. Sizinle zaten etkileşimde bulunan müşteriler hakkında daha fazlasını görmek için sosyal medya analizlerini kullanmak da oldukça etkili bir yoldur.


Rakiplerinizi İnceleyin


Bu adımda ise sektörünüzdeki rekabet hakkında bir fikir edinmeniz gerekli. Ancak sadece doğrudan rekabet ettiğiniz şirketlerle sınırlı kalmayıp, ayrıca olmak istediğiniz  pozisyonlarda sıralanan markalara da bakmalısınız.

Rakiplerinizi belirledikten sonra, kendi içeriklerinizle onlarınkini karşılaştırmanız gerekir. Eticaret sitelerinde blog’larının olup olmadığını kontrol edin, eğer varsa, hangi konularda, ne kadar süreyle yayınladıkları – ve ne yaptıklarıyla ilgili notlar alın.

Ayrıca açılış sayfalarını da kontrol edebilirsiniz. Nasıl yapılandırılmışlar? Bu süreçte toplayabileceğiniz daha fazla bilgi ile nasıl geliştirebileceğinizi görmek için kendi sitenize geri dönerek eksikleri tespit edebilirsiniz.


İçeriğe Karar Vermek


İçerik pazarlamanızı iyileştirmeye yardımcı olacak kolay bir ipucu, geliştirmek istediğiniz içerik türünü açıkça tanımlamaktır. Unutmayın ki, hedef kitlenizle bağlantı kurmuyorsa içerik oluşturuyor olmanız eticaret hacminiz için önemli değildir. Peki, amaç ne? Bu noktada, geliştirmekte olduğunuz içeriğin müşterilerinizin sorunlarını çözmeye yardımcı olduğundan emin olmalısınız.


Vaka Analizleri: Markanızın küçük çaplı başarı hikayelerini, ürününüzün veya hizmetinizin yararlarını gösteren içerikler, marka bilinirliğinizi artırmanın basit ve hızlı yollarından biridir. Şirketinizin başarısını kanıtladığı sürece, birçok farklı senaryo üzerinde bir vaka çalışması oluşturabilirsiniz.

Infografikler: Bazıları size infografiklerin tarih olduğunu söyleyecektir, ancak etkileyici ve ilgi çekici yaratışmış bir infografik doğru oluşturulduğu takdirde içerik pazarlama stratejinize yüksek bir değer katabilir. Siz de takdir edersiniz ki, görsel içerik, düz metinden daha geniş bir kitleye hitap eder.

Müşteri Yorumları: Mevcut müşterilerden gelen yorular, potansiyel müşterilere güvenilir bir ses gibi gelebilir ve s satın almaya ikna edebilir. Müşterilerinizin yorum ve düşüncelerini edinmek için müşterilerinizin deneyimleri üzerine değerlendirme bulunmasını isteyin. Mutlu müşterilerinizin çoğu size memnuniyetle yazacaktır.


İçerik Takvimi Oluşturun


Oluşturmak istediğiniz içerik türüne karar verdiğinizde, her şeyi düzenli tutmak için bir içerik takvimi oluşturmanız gerekir. Bir editöryel takvim , hangi içeriğin üretildiğini, ne zaman ve nereye gideceğini planlamanıza yardımcı olabilir. Dolayısıyla, içerik takvimi, zamanınızı ve kaynaklarınızı daha iyi tahsis etmenize yardımcı olacak bir araç olabilir.

İçerik takviminize eklemeniz gerekenler:

  • İçerik başlığı

  • İçeriğin kısa açıklaması

  • hedef kitlesi

  • Hedeflediğiniz anahtar kelime(ler)

  • konusu veya kategorisi

  • Içerik türü

  • Yayınlamak istediğiniz yer

  • Ne zaman yayınlanacak?

  • Varsa içerikle beraber sağlanacak promosyon bilgileri

Görselleri ve Videoları Kullan


İçerik pazarlama kalitenizi artırmanın bir başka yolu da, stratejiniz dahilindeki görüntüleri ve videoları kullanmaktır. Çalışmalar, insan beyninin görsel bilgileri sadece düz metinden 60.000kat daha hızlı işlediğini göstermektedir. Üstelik, görsel içerik daha fazla etkileşim de elde eder ve Twitter’da görsel içeren tweet’ler, içermeyen tweet’lerden yüzde 89 daha fazla favori ve yüzde 150 daha fazla retweet alıyor.


Neyse ki, e-Ticaret alanında görsel bulmanız çok da zor sayılmaz. Görselleriniz ürünlerinizin etrafında yoğunlaşabilir. Dolayısıyla, fotoğraflarını çekip içeriğinizde kullanabilirsiniz. İçeriğiniz, sattığınız ürünlerin resimleriyle doldurulabilir ama yaratıcı olmanız şartıyla. Sadece bir çift ayakkabı fotoğrafını çekmek yerine yaratıcı olun ve kullanılım şekillerini gösterin.


Ayrıca, içerik pazarlama stratejinize video eklemeye de çalışabilirsiniz. Video, günümüzün pazarında giderek daha popüler hale geliyor. Zira, kullanıcıların yüzde 55‘i, videoları günlük olarak çevrimiçi izlediklerini bildiriyor. Üstelik, çalışmalar videonun 2020 yılına kadar tüm mobil trafiğin yüzde 75‘ini oluşturacağını bildiriyor. Bir videonun tüketicilerin yüzde 73’ünde satın alma katsayısını artırabileceği tespit edilmiştir.

Müşterilerinize daha fazla bilgi vermek için ürün sayfalarınıza ürün tanıtım videosu ekleyebilirsiniz. Ürününüzün  kullanım kılavuzlarını bile bir videoya dönüştürebilirsiniz. Böylece ürününüz hakkında daha fazla pratik bilgi elde ettiklerinde müşterileriniz de sizinle etkileşime girecektir.


İçeriğinizi Tanıtın


 Her gün internette yayınlanan üç milyondan fazla içerik var. İnsanların içeriğinizi bu kalabalığın ortasında nasıl bulmalarını bekliyorsunuz? 

Bu nedenle, kitlenize görünür olabilmeniz için içeriğinizi şu şekillerde tanıtabilirsiniz

  • Kendi hedef kitlenize ve sahip olduğunuz hesaplarda tanıtın.

  • Başka bir profilden ödeme yaparak paylaştırın. (Sektör fenomenleri)

  • Facebook ve instagram reklamları gibi medya satın alımları yapın. 

Not: sahip olduğunuz medya, blogunuzdan, sosyal medya hesaplarınızdan, e-posta listenizden oluşabilir. 

İçeriğinizi ücretli medya aracılığıyla detaylı bir hedefleme yaparak tanıtabilirsiniz. Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin reklamlarını ve yeniden hedefleyen reklamları, görüntülü reklamları ve daha fazlasını kullanabilirsiniz.


Influencer’ları Hedefe Alın


Daha önce de belirttiğimiz gibi, içeriğinizi tanıtmanın hızlı yollarından biri sektörün kanaat liderleridir. Influencer’lar ile anlaşmak, içeriğinizi çok daha hızlı ve daha büyük bir kitleye ulaştırmanın pratik bir yoludur. Bununla birlikte, hangi influencer ile çalışacağınıza karar vermek de aceleye getirilmemesi gereken bir durumdur. Influencer’da olması gereken birkaç bileşen:

  1. Sadık bir kitle ile sağlam bir blog veya hesap

  2. Aktif bir takipçi kitlesine sahip bir sosyal medya varlığı,

  3. Sektörünüzle ve hedef kitlenizle alakalı bir kitle

Bu özellikler göz önünde bulundurulduğunda, influencer’larınızı bulmaya başlama zamanı. Yapmanız gereken ilk şey markanızla alakalı niş blogcuları araştırmaya başlamak. Bunu basit bir Google araması ile yapabilirsiniz. Bu bilgileri bulduktan sonra, bu blog yazarlarının bir listesini oluşturun ve takipçilerinizin hangisinden en çok etkilenebileceğini tespit edin. Ayrıca, bloglarında yayınladıkları içerik türlerini ve bunların etkileşimlerini (retweet, paylaşım vb. Gibi) incelemeniz sağlıklı olur.


E-ticaret, e-ihracat ve dijital pazarlama konularında daha fazla bilgi kaynağı için www.dijitalyol.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

2 görüntüleme0 yorum

Commentaires


bottom of page